15.11.13

Its My First T.T Session

Assalam Buddies! Its mid nite. Seronok la bagi korang yg sedang bermalam-malam Jumaat tu. BERUSAHALAH!!! Maksud aku, dengan amal makruf nahi munkar.

Know what? It was my first T.T session yang baru sahaja berakhir jam 11:30 tadi. T.T session tu apa? Its "Tea Tarik Session". Sessi lepak-lepak di kalangan 'budak-budak kereta'. Berhajat nak joint PREVEC. Nak jadi part of the ohsem PREVECIAN!

Kebetulan. Bro yang namanya Ashraf tu menegur selepas solat Maghrib di masjid besar tempohari. Ramah tamah orangnya. Terus ajak aku joint the club. Aku fikir, why not. Why not. And why not.

Tuhan sekadar menunjuk satu lagi jalan. Jalan untuk apa? Itu biar tuhan sahaja yang tahu. As dia tahu apa yg aku fikirkan. Aku menurut sahaja 'jalan' yang dipandunya setelah 'borang istikharah' diserahkan. Pada aku, its a bless. Its a miracle. Thank god. The almighty.

Hmmm. Sakit kian pulih. Syukur. Raih segenap kekuatan dari segenap sumber yang ada. Satu- satu penawarnya aku jumpa. Asbab sokongan rakan-rakan pun ia. Ops bukan sekadar rakan. Suka menggelar mereka sebagai 'SAHABAT'.

Thanks Seri. Madan. Shah. Tak lupa Atiqah (kalau kamu baca la Tiqah). Thanks atas kelapangan masa, telinga, dan juga sokongan yang kalian beri. Aku terhutang kalian BUDI yang tak terbayar di dunia ini.

To Shah, if kau baca ni, aku just appreciate la masa dan ruang yang kau bagik selama aku biol kebelakangan ni. Maaf susahkan kau sampai kau terpaksa buat kerja sorang-sorang sementara aku perlu masa untuk berfikir.

Diibarat Leonel Messi yang merudum prestasinya. Nak score gol pun tak boleh. Bawa bola pun ke laut. Game macam hampeh. Macam tu la lebih kurang. Now Leonel Messi tu sedang bergelut untuk bangkit ke prestasi sebelumnya.

Harap bagi masa, dan Leonel Messi akan cuba bangkit sedaya upaya. Itulah yang sedang diikhtiarkannya sekarang. Alhamdulillah, tanda-tanda pemulihan tu sedang giat progressnya. Dan ianya adalah positif.

Hmmm... Done. Itu shj nak cakap.. Entry ni akan kekal selama 24 jam sebelum dipadam. After 24 jam, semuanya kosong... Dan akan bermula sebuah kisah yang baharu.... Sekian...

18 comments:

  1. semoga terus prestasi semakin baik ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cuba... Bukan mudah.... Tapi sy cuba...

      Delete
  2. bangun dan bangkit la. moga hari ini lebih baik daripd hari semalam dan hari-hari yg mendatang lebih baik daripda hari ini. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy hargai doa kamu... Mulia sungguh hati itu..

      Delete
  3. semacam je bunyinye? jangan down ye, En. 'Leonel Messi'... bertabahlah selalu. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leo okey... Now semakin baik... Cuma dia perlu masa yg lama akibat "mentally traumatized!"

      Delete
  4. picture can sometimes be deceiving, and so that picture of car. sekali tengok macam kereta mainan yang diambil gambar secara dekat. tapi gambar bangku itu menunjukkan maksud yang sebaliknya.

    salam Jumaat sam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape2 je la tata.. Asalkan kan ko happy...

      Delete
    2. nampak gaya aku perlu lebih berhati-hati dalam memilih perkataan untuk memberi komen di sini.

      Delete
    3. Ape2 je la sam.. Asalkan kan ko happy...

      haha

      Delete
    4. Ape2 je la tata.. Asalkan kan ko happy...

      Delete
  5. hmm..

    banyak yang tersirat dalam entri ni...

    apa apa pun...semoga segalanya ok ya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... faham sendiri... in sya allah... sy baik2 aje..

      Delete
  6. semoga cepat sembuh dan dipermudahkan urusan semuanya...

    ReplyDelete