22.10.13

Sudut Pandangan


10 comments:

  1. Sempurna kita karena hatinya, mulia kita karena pekertinya, agung kita karena taqwanya. Semuanya bisa sempurna, karena kita manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq en Khamsi Abdullah... Dalam konteks kesempurnaan makhluk tu, kita memang sempurna kan... Cumanya, dalam kesempurnaan itu terdapat khilaf di mana-mana... Tiada yg maksum antara kita... Saya.. Kamu.. Semuanya...

      Delete
  2. bagi aku sempurna adalah sesuatu yang subjektif. sempurna bagi dia, tidak bagi aku. sempurna ini terpulang pada mata dan akal sendiri untuk mentafsirkan nya.

    memang sudah lumrah manusia, tiada yang sempurna. jika semua nya sempurna, hidup di dunia ini tiada indahnya.



    selamat pagi sam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slamat pagi kak tata... Betul la tu, ianya subjektif... Maka memandanglah dari sudut yang berlainan... Agar ada timbang taranya...

      Delete
    2. adik sam, setiap kali adik sam tulis kak tata, rasa macam nak terkeluar pulak limpa kak tata ni. bukan rasa terharu, tapi rasa kelakar sangat la adik sam.

      mwa hah hah hah hah!

      Delete
    3. adik sam, limpa akak satu je dik. eh silap. limpa aku satu je. karang terkeluar yang satu ni, tak de limpa la aku jadinya.

      Delete
    4. spital klang la jawabnya kak tata..

      Delete
  3. Sempurna kadangkala membuatkan kita seperti tak kenal dunia.. Sempurna kadangkala membunuh kita dalam duka yang berpanjangan.. Sempurna kadangkala menyesatkan kita untuk membenci semua yang kita ada.. Dan sempurna juga membawa kita untuk selalu mengimpikannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempurna atau tak.. semuanya kena kembali kepadaNya... kan semua ni pinjaman semata... semua milik allah... kite kena jaga elok.. berbalik kepada perihal kesempurnaan tu, Allah maha sempurna... Menciptakan kita pun serba sempurna kejadian.. tapi.. Atas asbab khilaf dan kelemahan manusia tu... maka kita tak sempurna dalam ertikata, tak mampu menandingi kesempurnaan Allah tu sendiri...... hmmmm... allahu akhbar!

      Delete