19.10.13

Selamat Pagi

"Assalamualaikum...

Selamat pagi...
Dan hari ini Allah kurniai lagi pagi buat semua
Masih mampu sadarkan dari mati yang seketika itu
Bangkit dari alam mimpi yang mainan itu (kadangkala mimpu itu petunjuk juga)
Arah mana kita mahu memilih
Bangkit bersama masa lalu yang diheret ke masa hadapan
Bangkit lantas memikirkan apa selepas ini..?
Atau bangkit REDHA dengan tenang
Bersiap dan berbisik ke hati
Hari ini hari baharu
Inilah harinya aku berubah ke arah yang lebih baik
Inilah hari yang harus aku tempuh....

Selamat pagi...
Semoga hari kamu diberkati dan dilindungiNya...
Tabahlah hati...
Allah bersama kamu..."

22 comments:

  1. Alhamdulillah masih bernafas.

    selamat pagi Sam. sudah sarapan? jangan lupa baca bismillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyang sampai mengantuk n nak sambung tido semula tata..

      Delete
    2. makan sampai kenyang sangat?
      makan dengan nates lagi eh?

      Delete
    3. hahahaha... mara ke bang?

      hahahahaha...

      Delete
    4. Aku jarang marah utk hal2 kecil...

      Delete
    5. aku tahu tu. saja je nak poke kau.

      oh, kau dah bangun tidur?

      Delete
    6. Kalau lah aku bole cakap... :-(

      Delete
    7. cakap aje la. complicated sangat ke?

      Delete
    8. Aku x nak sakiti hati sesiapa.... Dah la tu... Dah maghrib ni... Aku x mau komen apa2 selain pada tuhan.... terima kasih sebab kau concerned sangat....

      Delete
    9. ini pun dah pagi dua hari kemudian.

      ooo ok!

      Delete
  2. Hppy weekend bro, hope u r doin well..

    Hidup tak selalunya indah,
    langit takkan senantiasa cerah
    tapi percayalah... keindahan pasti akan menyerah
    bila kita ikhlas dan terus tabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminnnn... sahabat yg mendoakan sahabatnya, itu sangat mulia... Semoga kamu juga mendapat rahmat allah swt...

      Delete
  3. assalamualaikum...selamat petang, semoga hari ini bertambah2 ceria dengan limpah rahmat Nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminnn... Doa tu untuk kamu jugak ye... insya allah... Yang baik2 untuk semua...

      Delete
  4. Selamat malam Sam..semoga semuanya ceria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat malam metmet... Insya allah.. Semua baik2 aja... Metmet pun sama la...

      Delete
  5. Haha.. Sudah pagi semula..

    Syukur...

    ReplyDelete