16.10.13

Mangkok!

Puisi buat Si Mangkuk...

Hai Mangkuk
Ekspressi hati aku mengatakan kau keji, hanyir lagi berbau yang meloyakan...
Sungguh begitu perihal kamu...
Manfaat kamu tetap ada...
Tempat najis...

Mangkuk...
Kamu menang MANGKUK...
Hari ini aku mengangkat kamu di sini...
Oh maaf... Its not a compliment...
Ia satu pengejian yang nyata!

Jangan terlalu fikir zon kamu itu selesa...
Hanya kerana kamu duduk solo di dalam bilik sempit itu...
Dasar mangkuk!
Oh...
Yang busuk...!

Kalau boleh, mulai esok aku mau berak di atas paper lama sahaja...
Tapi nak buat gi mana...
Kamu tetap ada gunanya...
Biarpun kamu itu...
Mangkuk yang nyata...

2 comments:

  1. ni marah dengan mangkok sebab kau tersadung kaki kat ia atau sebab flush rosak?

    ReplyDelete
  2. Ini metaphorr yg lebih baik dari aku memaki dan mengeluarkan kata-kata nista... Aku lelaki baik (hahah mengaku baik)... Tak suka cakap yg kotor dan jijik...

    ReplyDelete