8.8.13

Selamat Hari Raya Dari Sam Banjamin


Assalamualaikum semua...

Di sini ada cerita hari raya...
Hari ini hari raya...
Tamat sudah sebulan berpuasa...
Masa untuk bergembira...
Makan kueh raya...
Ketupat ada...
Lemang juga...
Tu belum ayer kordial oren penghilang dahaga...
Pendek kata...
Macam-macam ada...
Berjamulah semahunya...

Raya...
Jangan lupa tukar juadah dengan tetangga...
Kalau keturunan Jawa, di kampung saya...
Juadah ditukar-tukar sedari takbir bergema...
Dimulai adik-adik yang muda...
Dibalas pula yang lebih tua...
Jadi adat sekian lama...
Agar semua merasa...
Tanda bersaudara...
Sedikit-sedikit pun, penuh satu meja...
Rahmat raya pertama...
Tu belum saudara jauh-jauh tiba...
Memberi juga...


Raya & keberkatan...
Segalanya tentang pemberian...
Bukan hanya tentang makan...
Berjabatlah tangan...
Memberi dan meminta kemaafan...
Penuh keinsafan...
Sesalan...
Jalin kemesraan...
Tanam keikhlasan...
Bina persaudaraan...
Yang lepas kita lupakan...


Selamat hari raya dari Sam Banjamin...

31 comments:

  1. Slamat hari raya zulkifli saadon :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sayang... Eh silap.. Tersasul pasal bnyk mkn lemang... I mean tq sarah...

      Delete
  2. Selamat hari raya, owh. kita pun jawa jugak rasanya. tapi bak kata2 org disekeliling 'jawa murtad' haahaha, nak wat camne pak aku pun dah xreti cakap jawa.
    Maaf zahir batin, mohon maaf atas salah silap selama ni,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahai.. Tak reti ckp jawa? Emm.. Mcm senasib je.. Hihi

      Delete
  3. selamat hari raya bro..maaf jika ada terkasar bahasa ketika komen di sini.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Ya salam ya salam senandung ya salam...

      Delete
  5. puisi =).. salam lebaran..kad xsampai lagi ni.. lambat kot =)

    ReplyDelete
  6. wahhh Jawa rupanye ye bang? hehe
    sy plak Banjar hehe


    slm aidilfitri & slm perkenalan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy mix banjar ngn jawa... hihi

      slm aidul fitri kembali...

      Delete
  7. Salam Aidilfitri.
    Maaf zahir batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyip nyip nuip... (bahasa alien maksudnya slamat hari raya juga)

      Delete
  8. Salam Aidilfitri...
    Kad raya dari kamu tak sampai lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh.. Lambatnya! Tensen la ini macam...

      Delete
  9. Selamat hari raya bro
    Bila la nak jumpe dengan gerangan yang bernama Sam Benjamin di dunia realiti ni,haha
    dah lama kenal kat blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya allah.. ade rezki kita jumpa... mai shah alam... roger2 la...

      Delete
  10. hahaa..dah nak hbis raya baru ucap..selamat hari raya aidilfitri..

    ReplyDelete
  11. Buku terbaru "Kegagalan Emas Sebagai Aset Pelaburan" cukup bagus untuk dibaca.
    Jangan tertipu dengan pelaburan bahaya ini yang tidak menguntungkan sesiapapun.
    Tahukah anda emas ini bukannya islamik seperti yang mereka selalu laung-laungkan?
    Layari sirikegagalanemas.wordpress.com untuk mengetahui lebih lanjut.
    Terima kasih.

    Team Virtus

    ReplyDelete