19.7.13

Sakit Kapla...


Dui dui dui... Sakitnya kepala... Rasanya mau pecah... Luar biasa sungguh sakitnya kepala malam ni. Berdenyut-denyut rasanya. Masuk angin sudah. Berbuka minum-minum dan makan cuit-cuit semata-mata. Semuanya gara-gara mahu memberi kenyang kerabat-kerabat di raja itu terlebih dahulu. 

Ini lah bahananya dibiarkan perut kosong. Jam 11:00 setelah selesai kerja baru menjamah 'main course'nya. Itu pun bukan nasi putih, tapi Magee Goreng di kedai mamak. Adui... Sakitnya kepala... Minta Panadol Soluble sebijik, mamak tu geleng kepala. Tak ada. Panadol biasa-biasa, ada. Aku pula menggeleng. 

Kepala pusing, tambah tekak di bawah langit-langit ni, mula rasa perit. Symptom-symptom menjangkit demam selesema. Ni siapa punya membawaklah ni. Tak tahu, mungkin rakan di sebelah. Mungkin tetamu di tempat kerja. Kan aku kerja jumpa orang yang ramai. Bukan je penyakit, silap-silap saka pun boleh ikot menenggek!

Esok, cuti 3 hari. Cadang nak balik Mersing. Aduh, kepala pusing-pusing gini laratkah memandu Cik Puteh esok. Nak tangguh balik kampung mungkin tidak. Ni je la lapang-lapangnya. Lagi pun, menyambut puasa kelmarin tak balik. Kesian orang tua. Mesti rindu anak-anaknya. Tak pe la.. Demi Mak... Demi Abah.. Aku nak balik jugak esok... Harap demam ni tangguh dulu sampai settle urusan melepas rindu aku kat mak bapak aku. 

Sekian... Abang gagah masuk tidur dulu... Kalau larat, blogwalk sekejap (tetap nak bersengkang mata jugak dah tau kepala pusing... Degil yang amat!) 

10 comments:

  1. jaga kesihatan, hati2 ketika pulang =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah... sy sudah sampai... tapi selesema semakin teruk...

      Delete
  2. semoga cepat sembuh ya.saya tau betspa sakitnya bila kepala sakit.baru je beransur baik demam selsema.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selesema... betul... ni makin terukkk.. stanby tissue banyak2...

      Delete
  3. Replies
    1. hmmm.. dah minum larutan panadol soluble...

      Delete
  4. harap cepat sihat bro. nak jalab jauh tu kena dalam keadaan sihat..

    ReplyDelete