13.7.13

"Kalau Aku Kaya"

Sape tak suka lagu ni, mean dia tiada impian untuk jadi kaya raya... Hahahaha

Kalau Aku Kaya – Altimet feat. Awi Rafael

Kalau aku kaya
Kalau aku kaya



[Altimet]
Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)
Buat suka hati aku
(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)
[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)
[Altimet]
Aku gajikan driver
Nama dia Schumacher
Dia panggil aku sir
Aku panggil dia der
Der, tolong hantar mak aku pegi pasar
Belikan nasi lemak
Boss engkau dah lapar
Aku belikan Kim K, kain lebih
Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih
Beats by Dre
Next beat by’Ye
Tiap show pakai J’s
Hypeman aku Jay
Biar aku belanja, subsidi gula
Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua
Pening apa semua benda aku yang sponsor
Kalau korang takut trafik kita naik helikopter
Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)
Buat suka hati aku
(Korang tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)
[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama
Aku beli serba satu (Heh aku beli dua)
Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)
Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja)
Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Kaya,kaya
Bila aku kaya
Hari hari hari raya (hari-hari ha ha)
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba (rileks-rileks semua aku belanja)
Bila aku kaya (Yea)
Aku beli segalanya (semua)
Bungkuskan semua (ha ha)
Hadiahkan pada mama (mama nak apa)
Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)
Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)
Bila aku kaya (bila aku kaya, bila aku kaya)
Bila aku kaya (bila aku kaya, haih bila lah nak kaya)
Kalau aku mampu
Buat suka hati aku
Sumber: liriklagumelayu

Lagu Kalau Aku Kaya. Sedang hangat di corong-corong radio. Aku kalau tengah drive, tetiba radio main lagu ni, laju tekan-tekan "+" pada stereng utk aku kuatkan suara radio... Memandu pun ikut rentak muzik tu. Pusing-pusing stereng ke kiri dan ke kanan ikut suka... Kereta pun ikut la ke kiri dan ke kanan... Ikut suka... Kan aku kaya..  Hahahahah...

Kalau tak berapa nak kaya harta, jadi seseorang yang kaya ilmu, kaya budibahasa, kaya dengan berbudi serta kaya dengan 'nilai-nilai' positif pun okey. Tapi kalau betul-betul kaya harta, ditambah dengan kaya ilmu, kaya budibahasa, kaya dengan budi, kaya dengan nilai-nilai positif lagi la okey... Doakan aku jadi kaya... Hari hari hari raya... Amin...

12 comments:

  1. siapa yg tak nak kaya kan?
    doakan saya kaya gak, huhu

    ReplyDelete
  2. Lirik dia memang best, hehe..nak kaya jugak ni bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esok2 bile dah kaya, jgn lupe den plak. ..

      Delete
  3. aku pon nak kayaaaaa der, sape taknak kaya, aku nak kaya duet jer, lain taknak.hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau dah.. Tengok kening dah tau ko ske kaya duit.. Kah kah kah...

      Delete
  4. first time dengar lagu ni kat sini..ada ke orang tak nak kaya? hehe...beres!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak de kottt... hak ahhh ek... hahahaha

      Delete
  5. kalau xde kalau tu lagi baik... aku kaya aku kaya aku kaya. amin. moga awak kaya, saya kaya, semua org kaya dan berjaya..
    lagu ni, dengar dua kali baru lekat kat kepala hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin... thanks for your doa... sy pun doakan kamu... nanti bila dah kaya, kita buka pusat kebajikan utk bantu blogger2 yg memerlukan bantuan... hahhaa...

      Delete