17.6.13

Sempurnakah Aku?



Sebanyak mana silap yang aku lakukan
Sebesar mana dosa yang ku telanjuri
Sekerap mana khilaf yang aku ulangi
Yang bodoh tetap aku
Yang salah tetap aku
Setitik air mata mu
Dari segala silap
Dari segala dosa
Dari segala khilaf 
Yang aku lakukan
Aku mohon ampun
Biar yang buruk ternampak di mata mu
Aku tak mahu menjadi manusia  berpura-pura
Bersarung di sebalik kesempurnaan
Berlindung di sebalik kebaikan
Hari ini aku silap 
Dan hari ini kamu luka lagi
Ini sisi gelap ku 
Yang aku sendiri tidak mahu
Maaf... 
Aku tak sempurna..


8 comments:

  1. Assalammualaikum...Sam,

    biasalah manusia memang x sunyi dan sepi daripada melakukan kesalahan dan kesilapan mana ada manusia yang sempurna.. apa yang penting kita sesama manusia sentiasa memaafkan kesalahan manusia lain... itu adalah sebaik2 nya...

    pls:mselim3 amalkan dasar berbaik2 sesama blogger... supaya terjalin ukhuwah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Selim... betul la tu... insya allah aku apply nasihat kau tu... thanks ya..

      Delete
  2. Kau kenape deyy? Mmg manusia tak sempurna tp itu la menjdikan kte ke arag yg lebih baik. Bsabar la meghadapi ujiannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik sarah... mode pilu sikit... tak de org faham pun.. tapi, aku kena kuat... moga2 aku kuat.. doakan aku ye, kawan

      Delete
  3. salam sue dah follow ye..selamat berblogging..keluarkan idea2 yg menarik lagii...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sudi follow.. Insyaallah, kalau ada ilham, ada la entry bagus2..

      Delete