14.1.13

Si Bujang...




Sekarang sudah besar... Sudah bujang... Gambar ni diambil di port biase tempat melepak si bujang sekor ni... Lepak di tingkap dan menjulurkan kepalanya... Aku snap dari hujung tangga.. Aku yang naik gayat.. Si bujang ni relaks je siap goyang-goyang ekornya... Hmmm... 

Aku rase, si bujang ni sedang 'stress'... Kucing akan stress bila ia jatuh sakit... Kucing jugak akan stress bila rindu dan tak dapat jumpa atau tengok tuannya dalam tempoh yang lama... Selain tu, kucing akan stress bila dah sampai time mengawan, ia tak dapat melampiaskan kemahuannya... Tanda-tanda kucing tu stress ialah apabila bebulunya mula luruh... Bebulunya jugak luruh akibat pemakanan yg tidak betul... Naik rimas aku dengan bulu-bulu si bujang ni melekat-lekat dengan banyaknya setiap kali dimanjai... Dalam hal ni... Aku pun jadi stress jugak... Mujur la bila aku stress, x pulak gugur bertaburan bulu-bulu aku sendiri... Phuiii!!! Amat lah mintak dijauhkan...

Ade care tak macam mana nak jodohkan kucing aku ni... Masalahnya, pe'el (perangai) yang amat territorial ni yang tak boleh langsung ade kucing lain dekat atau masuk ke rumah aku ni... Asal ade je mula la mengamok... Habis diperambatnya tak kirela kucing tu jantan atau betina, kecik atau besar... Macam mana tu, tak nak bersosial lagsung... Di ajar keluar rumah, stakat pintu depan tu je la... Dengar tapak kaki orang, trauma! Tak cukup tanah berlari masuk ke rumah... Penakot punya jantan... Tapi kalau dengan aku, kemain lagi nak diajak 'berlawan'... 

Aku... Selain pencinta wanita... (Heheheh nakal taw awak ni...)... Aku juga pencinta kucing.....

3 comments:

  1. kucing mmg comey kan~ hee tak kira jantina apa.. cuma takut ble kena cakar ~~ Zzzz

    ReplyDelete
  2. Sayang kucing dpt pahala... Nabi pun sayang kucing...

    ReplyDelete
  3. Lama tak hapdet blog? Sibuk ke?

    Jemput datang blog MAkbed. Ada pertukaran link..
    http://makbedthejournal.blogspot.com/2013/01/lets-move-on.html

    ReplyDelete