7.1.13

Kejang (Info Untuk Lelaki-lelaki Sahaja)

(Sekadar gambar hiasan... Jgn ingat ni badan aku pulak... Sekian...)
Salam readers... Dipendekkan cerita, aku diserang kerang perut ketika bersenam td... Seksanya amatlah perit... Rase macam nak putus nafas dibuatnya... Terkujat kulat muka bagai direnjat dek kerusi letrik... Aku perasan, serangan kejang ni menjadi-jadi sejak aku miss hampir 2 bulan workout session di gym dek kesibukan rutin kerja yang tak putus-putus seboknya... Kelmarin aku kena sekali ketika memandu. Entah ape hal agaknye, tibe-tibe cramp pd bahagian otot belakang... Nasib baik sempat aku park kereta di tepi jalan (area unisel, sebelah petronas, orang Shah Alam tau la kot)... Terus keluar dari kereta dan buat-buat macam tengah usha-usha Unisel tu. Padahal waktu tu, tengah ketap gigi menahan kejang tu... Ade sekali tu time menunggang motor. Kejang pd bahagian otot pinggang... Perhhh... Memang azab.. 

Pelik dan menjadi tanda tanya. Adakah faktor usia ku yang semakin kertu? Atau akibat kekenduran otot gara-gara 2 bulan tidak bersukan? Apa lagi... Aku 'Google' kan aje... Maka terjumpalah beberapa info yang mengatakan antara puncanya ialah kekurangan zat-zat seperti Potassium, Magnesium, Kalsium, dan jugak masalah kelenturan pada otot aku sendiri... Dicadangkan juga beberapa makanan seperti pisang, susu, dan juga beberapa supliment. Ohhh.... Kesahnya.... Jadi lepas ni harus la setandan pisang tanduk aku heret time-time bersenam... Kalau kejang jugak, memang la membongak je info-info di Google tu... 

Pandangan pakar tu... Untuk korang yang berminat untuk mendapatkan tips-tips bersukan, tips pemakanan, serta tips kecergasan boleh la layari laman-laman ni. Awas... Masuk ke laman-laman ni untuk gain knowledge... Bukan hor*** bile tengok pic abang-abang serta akak-akak berbadan sasa... Kot ade yang buat stok plak nanti:


Hmm... Hadap la laman-laman ni untuk info-info tambahan... 
Sekian!!! 

4 comments:

  1. mati-mati aku ingat badan kau!
    Baru nak cakap, wahh, zul sudah berubah!
    HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah... hmmm... kan.. tergoda... hahahah

      Delete
  2. Assalammualikum...ingatkan badan sam banjamin,

    huh...ingatkan badan hulk mana pulak tadi....

    mselim3

    ReplyDelete