2.1.13

Aku Pelik Dengan 'Bosan'


1. Bosan dan kehidupan adalah perkara yang tak dapat dipisahkan... Bosan dengan situasi... Bosan dengan suasana... Bosan menunggu... Bosan dengan jem... Bosan tak de buat ape... Aku bosan dengan kau... Kau ini membosankan... Semua tu bosan-bosan yang biase kedengaran...

2. Hari-hari dengan bosan yang sama itu adalah amat membosankan... Begitu juga dengan mendengar sungut dan rungut yang sama... Sungguh membosankan.... 

3. Bosan? Apa tindakan yang perlu dilakukan... Menulis seperti ini mungkin... Keluar bersiar-siar... Hmmm... Tiada kawan  nak diajak... Pun nanti bosan... Apa kata lakukan sesuatu ketika bosan.... Tapi apa?

4. 1 tahun tak apa... 2 tahun boleh tahan... Tapi ini, 12 ke 13 tahun... Aku pelik... Mereka tidak bosankah? Yang aku tahu mereka semua bosan... Tapi kesemuanya lebih rela menjadi penakut dan kalis bosan dari bersuara menegakkan yang hak... Tapi, kalau lah muncul dikalangan mereka yang berani bangkit... Serious, aku mahu turut serta...  

5. Kalau bosan... Mengapa tidak dilakukan sesuatu....? 


2 comments:

  1. kerja sy bosan. tp kene kerja, kalau tak, takde duet. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. ker ker ker kerja... janji kita kerja....

      Delete