30.10.12

Cast Away (Wilson)


Hallo reader... Pernah tak nonton filem Cast Away lakonan Tom Hank tu? Filem yang mengisahkan Tom Hank sebagai Chuck Noland seorang kakitangan syarikat currier yang telah terdampar di sebuah pulau tak berpenghuni akibat kapal terbang yang dinaikinya terhempas di lautan. Bila dah terdampar sorang-sorang kat pulau tu, Chuck yang berasa terlalu sunyi dan tertekan telah menjadikan sebiji bola tampar berjenama 'Wilson' sebagai teman bicaranya. Kesian... Dan apakah perkara ini turut berlaku kepada kucing yang aku bela ni... 

Aku dah try bagi si gemok ni berkawan dengan kucing-kucing lain. Tapi entah kenapa macam tak nak bermasyarakat pulak. Garang semacam. Nak kongker sensekor rumah ni. Bile tengok si gemok ni mcm bosan dgn keadaan rumah ni, adik aku ade belikan sebijik patung kucing robotik untuknye. Start hari tu, kucing robot kuning ni la jadi 'gang' sepermainannya... 

Habis kena kitai la... Mula-mula robot kuning tu elok berfungsi dengan pergerakan ke depan dan belakang sambil mengiau macam anak kucing. Tapi dek kerana si gemok ni membuli robot tu ke sana ke mari, langsung sekarang ni robot tu hilang functionnya. Tapi tetap Gemok 'membelasah'nya tanpa ada belas ehsan! 
Tapi ade masa dan ketikanya dua ekor ni nampak kamceng je. Selalu la lepak-lepak berdua sambil usha-usha ikan dalam aquarium tu. Geram je menengok ikan dalam tu. Rase nak ngap je!
"Hey kuning. Ape kate malam ni kite pakat-pakat nyelam dalam akuarium ni nak tak?"
"........"
"Hey kuning. Aku cakap ngan ko ni. Ko stuju tak?"
".........."
"Ni la yang buat aku rase nak blasah ko hari-hari kuning!"
"........."
kuning tetap diam
"Amik! Cakar atas bontot!"
"........" kuning tetap diam....


 SEKIAN...


4 comments: