12.7.12

Nak Demam Urat


Hari ni aku workout macam esok nak masuk final raja lawak (raja lawak?). Ape-ape je la wey. Kesannya, aku rase muscle kat leher aku ni macam krem pulak. Ala-ala salah tido. Tapi tak de la teruk sangat. Cume, tak berapa selesa pulak dibuatnya. Risau pulak kot esok bangun-bangun kepala nak toleh kiri kanan pun shakket (sakit)... Hah! Kes naya...

Ops.. Harap maaf, kat atas tu bukan la gambar aku. Gambar member (aku kencing je, jangan percaya). 

Kalau sakit leher, ade chance MC ni. Hahahah. Boleh selamatkan diri dengan alasan yang kukuh. Duk umah tido. Amacam? Tergamak ke? Tak de la sampai macam tu kot. Tempat aku keje, mati pun, kalau boleh ditangguh-tangguh, maka tangguhkan la dulu mati tu. Mana tau kot last-last minute dapat 'wahyu' mengarut kan...

Tak de ape la. Sakit sikit je. Habis kuat pun dia akan jadi seram-seram sejuk macam nak demam urat. Pandai-pandaila capai paint killer ke, panadol extend ke... Tak pon... Tampal koyok... Tak sakit, tak sukan la. Main dam haji pun boleh sakit otak. Ni kan pulak bersenam berat-berat.

Gym... Ni lapangan sukan yang aku minat. Kire aku ni konsider sportsman la kan?... Sukan lain bukan tak minat, cuma ni je yang nampak mudah dan paling praktikal... Nak main sorang boleh. Nak berteman pon boleh. Sukan lain? Tak de team tak jadik. Tak de regu tak mau punye... Nak kau tendang bola sorang-sorang kat padang tu macam orang gila? Tak jadik... Tak jadik...

Ape pun. Bersukan tu, amalan baik. Tak de isu! Sape-sape pun digalakkan bersukan. Ikut minat. Ikut semangat. Ikut kemampuan. Ikut kelapangan. Kesannya, badan sihat. Minda cerdas. Tak gitu? Sape buat, dia dapat. Terpulang. Betol kan? Maka bersukanlah!

Adehh... Dia menangkap dah... Sebelum makin krem leher ni, elok la bebawak berehat dulu. Okey tu dia... Sam Banjamin. Dari tulisan panjang berjela dengan penceritaan beralun-alun, kini dah macam hampeh penyampaiannya. Tapi tak pe la... As long as gua terus tak lekang mencatit pun ok....Kan... Saje ajak korang borak-borak kosong malam-malam nih! Orang bujang... Kalau ade bini, malam-malam gini, baik borak ngan bini ye dak? Lagi baik dari layan korang... Hahahhaa.. Jangan marah haaa... 

2 comments:

  1. hehehhe... baik2 . nanti kena denggi pulak. pi check.


    jemput baca entri sekejap.. http://makbedsjournal.blogspot.com/2012/07/adik-soleh-memerlukan-bantuan-kita.html

    ReplyDelete