18.7.12

El Gato Beronne


Nama Penuh: El Gato Beronne
Nama Tak Penuh: Beronne 
Spesis: Kucing! 
Umur: 2 Bulan
Tarikh Lahir: -
Lokasi Ditemui: UiTM Shah Alam
Catatan: Kucing ni hampir seminggu dipelihara. Sudah mula menampakkan tanda-tanda tumbesaran yang menggalakkan. Semakin gemuk dan buncit berbanding ketika ditemui. Kuat jugak beraknya. Atas sebab itu diberi nama 'Berrone' a.k.a 'Berak'!

 El Gato Berrone
(Si Kucing Pemberak Kuat!)

Muke kesian. Dek tak sampai hati. Gua pungut lu Berrone! 

Tak larat... Tak larat... Ni gambar waktu Berrone ditemui bergelandangan di tepi longkang tempat kerja aku. Ditemui dalam keadaan homeless, lapar, menggigil-gigil, dan macam dah nak mati pun ade... Aduhai... Sape la buang anak kat sini... Tau 'buat'  je Mak ngan Pak kau kan!... Moralnya manusia jangan duk ikut perangai binatang!

"Bajet Sweet jer kan tulis pasal kucing. Meluat aku bace" berkata Leman 
di dalam hatinya...

"Ahhh... Aku pun naik meluat nak tulis pasal kau Leman..." 

4 comments:

  1. Bela dari kecik takpe, perangai tu boleh diubah.

    Saya dah macam tak nak ambik kucing orang sebab haritu adopt 2 ekor, dua-dua hyper melampau..hyper yang tak makan saman pulak tu


    aaarr..akhirnya tahu jugak nak komen kat sini, semalam tak reti nak cari tempat komen.

    ReplyDelete
  2. hari tu my nuha cuba nak seludup kucing terbiar dari pasar seksyen 6 tu. nasib baik kucing tu mengiau dlm baju dia ;p hubby dan dia suka kucing tp saya x berapa suka.

    ReplyDelete
  3. comel tu walaupun kucing jalanan.. bertuah dia dapat tuan yang baik. nampak muka dia berseri sekarang berbanding masa jumpa. dah terbukti haiwan juga punya perasaan..

    ReplyDelete
  4. Abang, selamat hari raya aidilfitri!!!

    ReplyDelete