25.6.12

Syndrome Ibnor Riza


"Apa makna impian
Datang dan pergi
Membawa hati
Menyusuri kembali
Jalan-jalan sepi

Kau kah di situ
Yang menantiku
Atau jelmaan
Dalam kenangan
Yang bernama pengalaman

Siapakah di antara kita
Dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan
Dan siapa yang memusnahkan impian
Tanpa sebab dan alasan
Kau lahirkan perasaan
Bagai taufan tiba-tiba datang
Dan menghilang

Kau bayang-bayang
Masa nan silam
Ada ketika terbawa-bawa
Oleh resah mimpi yang tak sudah"

****

Alalalala gua rase melepek seh dengar lagu ni. Teringat zaman-zaman frust becinte satu ketika dulu. Zaman-zaman frust dulu, sesekali radio main lagu ni, terus je perasaan macam dejay radio tu faham-faham je ape yang sedang dialami. Masa tu terus je kemam-kemam dan ketap-ketap bibir kononnye feeling maut. Wakakakakaka. Sob sob sob. Wakakakaka

Bile ingat-ingat balik, cam lawak pon ade. Cam bodo pun ade. Tetiba gua terjumpa klip video ni kat youtube. (Cehh terjumpa konon... Bukan ke aku yang search lagu 'mimpi yang tak sudah' ni... Eleh... Eleh... Nak coverline konon... Wakakaka... Ketawakan diri sendiri...)

Hihihihi... Just make fun of my self... Lu orang nak ketawakan gua pun gua tak de hal punya la...

"I have brains in my head. I have feet in my shoes. I can steer myself in any direction I choose. I'am on my own. And I know what I know. I am the guy who'll decide 
where to go."

No comments:

Post a Comment