10.4.12

Boleh Caye Ke?

Kasim berjumpa Dollah untuk menceritakan satu rahsia besar. Besar mana tu, tak tahu lah. Cume nampak macam sarat je gayenye. Kasim pun berkata kepada Dolah...
Beberapa hari kemudian, melepaklah Dollah bersama Jamel. Lepak punya lepak, punya lepak. Terceritalah oleh Dollah akan rahsia yang diceritakan kepadanya itu kepada Jamel pula. Beginilah bunyinya Dollah 
membuka ceritanya. 

Si Jamel ni pulak, memang ape-ape hal, die akan bercerita kepada Si Abu. Walaupun perkara tu dianggap rahsia. Kire Si Abu ni dah macam orang kepercayaan Jamel lah. Yakin betul Jamel yang Abu akan diam-diam je. Maka dengan kompiden Jamel bercerita. 
Siap ber'insyallah' lagi Si Abu, cover line. Tapi, dek kerana gatal mulut sangat, 'insyaallah' tu entah ke mana ntah... Berpindah lagi rahsia besar tu.. Kali ni, Abu pulak bukak mulut kepada Salem. Dan macam biasa lah. Abu pun berpesan.... 
Berapa percent kite boleh percaya kat Salem ni? Agak-agak pecah tembelang tak?


Pernah berlaku? Jawab sendiri. Pernah dilakukan? Pun jawab sendiri. Entry ni tidak merujuk kepada sesiapa. Sekadar berpesan kepada diri sendiri... Sejauh mana kite meletakkan diri kita sebagai orang yang amanah dan boleh dipercayai? 

Entry ni habis kat sini... Boleh aku amanahkan kat korang...?

No comments:

Post a Comment