24.12.11

Cerita Tentang Status Facebook

Adakah anda mengupdate di Facebook dengan ungkapan-ungkapan seperti ini:

1. Sesungguhnya aku tidak mampu hidup tanpa mu...

2. Saya sayangkan awak.. Saya harap awak sayang saya seadanya..

3. Saya mungkin tak mampu wujud pada mata awak selalu... Tetapi saya mahu wujud dalam hati awak selamanya...

4. Saya selalu tenang di sisi awak... Sebab awak buat saya tenang..

5. Saya lega bila awak ungkapkan awak cintakan saya. Tapi saya lebih lega kalau awak cakap dengan hati yang jujur...

6. Selalu saya berdoa agar bertemu dengan cinta sejati... Rupa-rupanya tuhan makbulkan bila saya berjumpa awak...

7. Saya selalu berdoa agar awak terus setia dengan cinta kite...

8. Hari ni saya masak. Sambil masak saya, bayangkan dan impikan, apa agaknya reaksi awak bila pertama kali merasa masakan saya bila kite kawin nanti...

9. Awak saya mencintai awak...

10. Awak... Cinta saya pada awak, sedalam lautan samudera..

11. Sesungguhnya aku merindui mu...

12. Dan sebagainya (banyak lagi la...)


"Adakah Kalian merasa meremang-remang pada bulu-bulu tengkuk, ketiak, hidung, *****, ******,  kalian ketika membaca ungkapan-ungkapan di atas?!" dengan suara bergema-gema......


"Pendek kata... Panjang tak kata ape... Panjang diam je..." 

Heheh.. Pendek kata, seandainya kalian mengupdate status Facebook kalian dengan ungkapan-ungkapan sedemikian, secara automatiknya, aku akan berasa loya-loya serta kembang anak tekak... Agak anoying dan menjengkelkan... Seolah-olah, dunia kalian hanya berlegar-legar dengan dunia cinta kalian semata-mata...


 "Ade aku kesah????" 


Ape kata, copy and paste kalimah bersulam cinta tu ke dalam message dan post kepada insan-insan yang berkenaan... Amacam..?

Aku pun suka berkongsi cerita... Tapi tak semua aku kongsikan... Sebab aku bimbang, tersalah kongsi, nanti ia akan jadi CERITA... 

4 comments:

  1. huahuahua. kembang tekak aku! :P

    ReplyDelete
  2. tu dia, bambang pamungkas dah ngamuk dah.. habis punah punah.. hahaha

    ReplyDelete
  3. haha..tak kuasa nk update status gitu...

    ReplyDelete
  4. Assalam...
    Betul tu, terasa geli geleman bila baca status macam tu...kebanyakkannya dari remaja...

    ReplyDelete