14.9.11

Terhukum

Kalaulah benar aku tidak sama seperti yang lain.
Mohon aku tidak dihukum sama seperti yang lain-lain itu...
Kamu berhak menyimpan segala kenang-kenangan itu.
Seperti berhaknya aku menyimpan apa yang masih aku kenang-kenangkan pada kenangan aku...
Cuma sedikit pun aku tidak menyamakan atau memperbedakan antara kamu dan kenangan aku...

Kamu hanya perlu menjadi diri kamu seadanya...
Tidak aku minta meluak mahupun menambahnya...
Cukup dengan apa yang ada pada diri kamu...
Yang aku suka itu..
Yang aku sayang itu..


Ungkapan sayang ini juga berbeda dari ungkapan sayang yang pernah kamu dengar dari mereka.
Jangan disamakan ungkapan ini dengan yang pernah kamu dengari.
Jangan dihukum aku berdasarkan kenangan kamu.
kalau benar aku tidak sama seperti yang lain.
Kerana, adilkah buat aku?
Seandainya sayang yang ku kendung ini adalah sayang yang sebenar-benar sayang...
Seandainya rindu yang ku rasakan ini adalah  rindu yang sebenar-benar rindu...

@>,-----

10 comments:

  1. " Kadang2 manusia sukar dipercayai..

    Awak cakap awak suka hujan,tapi bila hujan turun awak keluarkan payung..

    Awak cakap awak suka matahari, tapi jika panas awak cari tempat berteduh..

    Awak cakap awak suka angin,tapi awak tutup mata bila angin bertiup..

    dan sebab itulah saya risau jika awak kata awak sukakan saya.."

    TAPI....

    "Allah memberi pertemuan agar takdir tercipta.. Allah mewujudkan kasih sayang agar kita saling mengenali..Allah titipkan rindu untuk kita saling mengingati.."

    ~Selamat malam~

    ReplyDelete
  2. sayangi dia seiklasnye supaya kite tidak meminta balasan dan akan gembira bile dia gembira :)

    ReplyDelete
  3. ni entry berat ni...

    berat mata memandang
    berat lagi bahu yang memikul..

    ringan sama dijinjing
    berat sama dipikul

    dah rasa macam TV pendidikan pulak...

    ReplyDelete
  4. adenye 'tindakan' adenye 'hukuman'
    ye dak? eh~ sesuke ati lak..

    ReplyDelete
  5. ErnieFaizal Siti:

    "Awak cakap awak suka hujan,tapi bila hujan turun awak keluarkan payung..."

    saya tak nak awak kebasahan bila hujan turun.. nanti awak demam.. meh sini sy hulurkan payung kat awak.. sambil kita redah hujan ni.. sambil pimpin tangan...

    "Awak cakap awak suka matahari, tapi jika panas awak cari tempat berteduh.."

    sekadar berteduh wak... walau bagaimana pun, sy tetap mengkagumi matahari tu, yang hari-hari menerangi hidup saya... macam aawak.. yg selalu buat hati saya gilang gemilang...

    "Awak cakap awak suka angin,tapi awak tutup mata bila angin bertiup.."

    mari bersama saya.. pejam mata sewaktu angin menderu.. nyaman tak? saya suka nikmati nyaman angin itu dengan menutup mata.. kalaulah awak ada di sisi....

    "dan sebab itulah saya risau jika awak kata awak sukakan saya.."

    awak tak perlu risau... sebab... saya selalu harap.. yang suka.. sayang saya pada awak.. bukan satu beban buat awak.. tapi anugerah yang terindah...

    ReplyDelete
  6. CaDLyNN: saya ok je... hati saya bahagia...

    ReplyDelete
  7. Nizam Ijam " ye ijam.. sayang menyayang...

    ReplyDelete
  8. Zulfikar Hazri: tak berat la.. mana ade berat.. kalau berat pun berat yang buat hati aku ni tenang n gumbira... elehh.. wa ok je..

    ReplyDelete
  9. ika: tak bertindak apa-apa. cuma terhukum dek kenangan silamnye agaknya.. tak pe.. i know she'll be fine.. and akan faham juga...

    ReplyDelete