13.4.11

Tutorial: Care Membuang Verification Kod

Jam pukul 2.22 pagi. Terjaga dari tido. Cepat-cepat aku on PC
dan sign in Blogspot ni. Sebeb ape, tengah-tengah tido tadi, mimpi aku berbisik, "buatkan entry care membuang verification kod". Suare tu tak ubah macam suare Ismet Ulam Raja ketika Abdul Wahub bermimpi "esok carilah seseorang bernama Suleiman Akhlakhen"... (Start merapu la tu..).

Sebenarnye dari petang semalam dah terfikir nak buat entry ni, bukan ape, nak membalas permintaan Sdr Zulfikar Hazri, yang meng'attach'kan persoalan tu di komentarnye. Okey Zul, Aku coba jawab.

Mula-mula, sign in blogspot dengan wajah yang ceria. Jangan lupa Bismillah dulu tau. Dan niatkan di dalam hati untuk ubah setting tu. Fokus.. Fokus.. Fokus.. (sabo je la aku ni..).. Okey Bile dah sign in, automatiknye kite akan ber ade di "Dashboard" blog kite la....


Lepas tu, di bawah ruangan "Manage Blogs" , kan ade name blog kan? Dan klik pada "Setting". Bile dah klik, ko akan jumpe paparan macam kat bawah ni:

Okey? Kat bawah setting, akan ade pilihan-pilihan yang terdiri daripade 'Basic-Publishing-Formatting-bla.. bal... bla) So klik pade "Comments". Bile ko dah klik "Comments" tu, drag mouse ke bawah.. turun lagi.. lagi... lagi.. op.. op.. op.. op.. ermm stop!. Hah jumpe tak pilihan ni? Klik la.. "Yes" atau "No" atau "alrigte"...



Last skali, jangan lupa klik save.. ok.. selamat mencuba....

3 comments:

  1. ahahahaha.. cantik sekali, wahhh dah takde verification kod dah kat komen ko nih .. best best.. :)

    ada tertinggal dalam komen aku tu....tertinggal perkataan anak..patutnya..

    "terer betul ANAK Pak sa'adon nih"

    sorry ye bosh...

    Ingaaatttt... sulaiman akhlaken.. suuulaimannnn akhlaken....

    ReplyDelete
  2. hehehe.. tak perasan aku, selama ni ade verification kod kat blog sendiri.. hahaha...

    suleiman akhlaken?.... jeng.. jeng.. jeng....

    ReplyDelete
  3. huhuhu... hahaha...kat blog aku ada verification code dak?

    ReplyDelete