29.4.11

Aku Semakin Terlupa Dengan Kewujudan Nuffnang

"Aik, kasar tajuk entry, SM Banjamin?!" Tegur Wak Dol sambil mengelap-ngelap meja lipatnya. Hujan sepanjang petang merencatkan sedikit perniagaan cendolnye. Hujan-hujan sape nak makan cendol. Ye tak?

"Tak Wak. Bukan nak cakap kasar. Tulis kene jujur. Datang dari hati..." Jawab aku ringkas.

"Oooo... Apsal kamu kate Nuffnang tu macam tak wujud?" Soal Wak Dol kehairanan. Sesekali memerah kain lap yang basah.

"Tu la. Lame tak buka Nuffnang tu. Ntah brape ringgit agaknye earning saye skang. Ntah-ntah status 'geliterariritarary' saye pun diorang dah band. Skang ni seronok dengan GPK Wak. Ramai member-member baru. Banyak karya baru yang diorang post kat sana. Seronok la Wak. Saye macam nak jerit ucap selamat datanggg!!! kat die orang semua..." 

"Oooo ye ke. Tapi tak pe ke?" Wak Dol nampak blur.

"Ntah la Wak..."

"Kamu gaduh ke ngan Nuffnang tu?" Soal Wak Dol lagi.

"Hah?!" Kali ni aku pulak yang blur.



"Ye la. Sampai buat die macam tak wujud. Tak baik kamu buat die macam tu. Dah la tu. Kite ni kalau tak bertegur sape sesama sedare lebih dari 3 hari, dah dikira murtad tau. Baik la kamu tu gentleman sikit. Alahh... bak kete pepatah orang tue-tue dulu... Ambil yang jernih. Buang yang keruh... Kot ye pun kamu ade, sape kate kamu tadi? Jie Fikir? Gee Fakir? Tak elok la kamu pulau kan Nuffnang tu"

"Hahahah... Ape-ape je la Wak Dol. Hahahahah..." Panjang pulak leternye Wak Dol ni. Pandai pulak melawak orang tua ni.

"Tengok la tu. Digelaknye kite. Kite nasihat kan die" Merajuk la tu orang tue ni.

"Ye la. Ye la" Mengalah je la.

Wak Dol menghampiri aku. "SM Banjamin, Nuffnang tu amende?" Sambil berbisik kat telinga aku...

Huh! Saba je la..............

18 comments:

  1. dah cek belum akaun nuffnang lepas post entry ni ?

    ReplyDelete
  2. alamak... tetap tak check... hahahahhaha

    ReplyDelete
  3. seronok berblogging skang ni sy pn tak berapa kisah sgt dah.. tp tiap2 hr buka juga nuff check analitik. skang ni dah takde BE masuk.. income pun dah takde tp ttp bersemangat update entri.

    ReplyDelete
  4. haa.. itu lah yang saya nak sampaikan... suria cepat tangkap ape yang saye nak sampaikan... maksudnye, menulis tu biarlah sebab kite minat, bukan nak mengharap earning atau b.e dan sebagainye... semangat menulis... slamat berkarya...

    ReplyDelete
  5. Akak pun dah jarangg jarang kadang kadang aje buka nuffnang tuu.. rasanya masih 1.50 kot kekeke

    ReplyDelete
  6. hihihihihi. setakat nie.. nuffnang bg rm 7.00 jer.. sya tak harap juga byk.. sebab baru mula blog. nufnang pun sya daftar bulan februari nie.. muahahhaahaha

    ReplyDelete
  7. ADZA IRDAWATI aka MAK DARA: jeng jeng jeng.. mak dara in the house...

    kite buat keje kite kang mak dare.... tulis... tulis... tulis...

    ReplyDelete
  8. LuLuLaLaLengLeng: waaa.. RM 7.00 banyak tu.. baru 2 bulan.... tahniah..

    ReplyDelete
  9. saya pun lama jugak tak buka acc nuffnang.

    Latest Entri :
    Hal Remeh Tapi Kena Ambil Serius

    ReplyDelete
  10. samela..tak berapa nk check sangat dah NN..lagipon mmg bz skrg ni :)

    ReplyDelete
  11. Nuffnang dah berubah jd puakan nyang rapik kot zul.. ahahahah... aku punya sampai 32hengget..pastu stop, tak nek2 lagi.. ingat kalau dapat cek... leh la print screen tayang2 3, 4 bulan kan kannnn

    ReplyDelete
  12. eiela: kan.. kan.. lame kan?.. mcm tak de dah..

    ReplyDelete
  13. CaDLyNN: ala.. sampingan je tu... tak check pun tak pe... tak batal syarat sah berbloging..

    ReplyDelete
  14. Zulfikar Hazri: banyak tu... aku pun tak sebanyak tu... ade harapan dapat check tu... jgn berenti... mcm aku ye la.. anak tiri NN je... sebelah mate tak pandang... sedih... (sambil menagis teresak-esak di bucu katil)

    ReplyDelete
  15. nuff is enuff....aku ingat nuff racist la skit..pastu nuff menganaktirikan bahasa Melayu....alasan advertiser yang pilih blog...banyakla di punya kungkiak...advertiser mana ada masa nak cek berpuluh ribu nuff punya member...tak payah letak iklan lagi bagus...kalo alexa kita high rank...berlambak advertiser nak letak iklan tak lalu ikut nuff pun....

    ReplyDelete
  16. GDI: aku suka dengan pandangan kau... setuju beberapa perkara... nuff racist? emmm aku no komen la bab tu... (cume aku setuju ko kate macam tu)

    ReplyDelete
  17. Nuffnang?? Apa tu?? Hahahaha...

    dah lama betul tak bukak akaun nuffnang nih...huhu...

    Pendekar Berkuda

    ReplyDelete
  18. Pendekar Berkuda: sabo je la... ko yg otai dari aku pun tak bukak... same la kite...

    ReplyDelete