24.1.11

Segmen Blog Pilihan GPK : SHAHAZRIN.COM

Assalamualaikum. Malam isnin yang harmoni. Bertemankan malam yang disimbahi hujan seawal maghrib tadi. Doa-doa maghrib siapakah yang diberi petunjuk makbul dari tuhan dengan turunnya hujan itu. Meredah renyai-renyai hujan tadi untuk bertemu sahabat lama, siapa lagi kalau bukan "Kawan sepena dan sekuali... Masak di dapur, taip di blog", Saudara Zulfikar Hazri. Lame tak jumpe, jumpe-jumpe biase la pelbagai topik dikisahkan bersama pakej "tarbi" sekali. Heheh. Cepat tuliskan aku entry "self esteem + self confident - malu tak bertempat" yang dikisahkan tadi. Kongsikan bersama-sama.Malam ni cadangnye nak menjejak kasih. Mencari rakan blogger yang dah agak lame menyepi dari GPK. Blogger yang mungkin dah jauh hati agaknye. Tegur di shout box pun tak menyahut. Singgah pun tak dihidang walau secawan kopi pun. Marah kat aku gamaknye. Tak pe lah. Ni aku buat satu entry khas buat kawn aku sorang ni. Memujuk la kirenye. Moga-moga cik abang macho ni muncul balik kat GPK.En Shahazrin... Ohhh En Shahazrin... Mana pergi? Lame menyepi. Ate kome merajuk ke dengan teman ni? Teman ade buat salah ke kat kome? hehehe... Ye lah.. Teman sejak due menjak ni sibuk je memanjang sejak kene jage makan minum VVIP ni... Nak menjenguk blog kome pun teman tak sempat... Jangan marah ye, teman skodeng-skodeng blog kome, curik-curik rakam gambar-gambar kome untuk dijadikan bahan review kat sini..." Setitis Derita Melanda Segunung Kurniannya "... Tarik nafas dalam-dalam bila pertama kali terbaca quote ni. Mendalam maknenye. Renung-renungkan. Moralnya pada aku, setiap dugaan yang tuhan ujikan, selalu membawa pelbagai rahmat dan hikmah untuk setiap yang bergelar hamba itu belajar erti sebuah kesyukuran dan keredhaan. Hmmm... Quote yang aku pinjam untuk dijadikan azimat agar selalu kuat dalam menempuh setiap cobaan hidup....

Mula kenal dengan En Shahazrin ni apabila beliau menerima pelawaan aku untuk joint Gerila Penulisan Kreatif. Juga merupakan penghantar entry paling setia di GPK, disamping selalu jugak berborak-borak di FB. Dari segi penulisan, Shahazrin menulis dengan gaya yang santai. Senang faham. Tak macam aku yang tak habis-habis dengan ayat yang berpusing-pusing.

Kebetulan pula, EN Shahazrin dah sediakan satu entry khas berkenaan dirinye sendiri. Jadi aku tak nak lah cerita banyak. Kot nanti tersalah sebut kang, jadi kes pulak. Nak tahu lebih tentang beliau? Sini ade cerita. Tuan punya badan sendiri yang mengulasnya. Aku Dan Blog | SHAHAZRIN.COM

Menarik tentang Blog SHAHAZRIN.COM. Banyak fakta dan isu-isu semasa yang diutarakan. Terbaru, ketika aku menulis entry khas ni, SHAHAZRIN.COM tampil dengan "Restoran tertinggi dunia di Dubai". Aku pun tak tahu kalau beliau tak update entry ni. Maklumlah, kesibukan (alasan) menyebabkan aku miss beberapa perkara rutin dalam hidup, bace surat khabar. Thanks for sharing Shah. Berkat. Ilmu atau pengetahuan yang ade baik dikongsi-kongsikan ye tak?Blog "Putih" ni aku kelaskan sebagai kemas, rapi, dan teliti dari segi susun aturnye. Tampak pro yang amat. Aku ingat lagi, dulu-dulu Shah ade letak header yang memaparkan gambar die posing ala-ala macho sambil berpeluk tubuh. Skang header tu dah tak de. Nampak pembaharuan yang teramat menggemparkan! Serious, Thumbs up bro! Syabas. Bijak kau make over blog ni. Bijak kau bermain dengan ruang-ruang yang ade. Segenap sudut kau maksimakan dengan output yang menarik dan berguna. Aku tumpang bangga. Kongsila sikit tips bro....Menerajui tahta teman setia. SM Banjamin. Bangga sekejap. Thanks Shah, secara tak langsung tu tolong-tolong promote TheTimelines jugak tu.

Secara keseluruhannya, Blog SHAHAZRIN.COM ni mantap. Semantap tuan blognye. Aku sarankan ramai-ramailah kite memberi sokongan kepada beliau yang ensom ni. Kepada yang teringin dan terliur nak follow tu, teruskanlah niat. Aku recommend! Geng-geng lain pun recommend jugak! Jom follow SHAHAZRIN.COM.

Siap! Jangan marah haa.. Next Padelblog. Sila cantik-cantikkan blog kalian untuk Segmen Blog Pilihan GPK. Yang lain nak jugak? Boleh je. Tapi kene la joint the club dulu. Gerila Penulisan Kreatif. Masing-masing ade facebook kan? Barang siape yang dah menjadi pilihan tu, harapnye dapatlah diperbuatkan 7 dulang hati nyamuk, 7 dulang hati siput. Serta diperbuatkan satu jembatan penghubung dari Shah Alam ke Mersing Johor. Tak upaya? Cukuplah dengan review balas untuk Group Gerila Penulisan Kreatif kite ni. Promote-promote la ke seantero dunia. ok? Yang belun joint, sila joint. Klik kat sini Gerila Penulisan Kreatif.

10 comments:

  1. nice...baru balik bercuti..rehat.. balik kampung.. (alasan)
    tunggu entri balas dari aku.. hehehe

    ReplyDelete
  2. huk aloh.. mcm tu la... ingat merajuk ke hape ke... okeh2... aku tunggu ni... tunggu sampai kuar entry balas tu...

    ReplyDelete
  3. fuih...detail gile reviewnye...-.-

    ReplyDelete
  4. tiada apa yang perlu di maafkan.. bro, aku suka sangat cara ko buat review,,aku harap ko boleh teruskan untuk blogger-blogger lain.. lepas nie mesti meletup punya la, kalau tak percaya Insya Allah ada lah yang mintak di review nanti...

    ReplyDelete
  5. seriously bro, review yg ko buat cukup menarik untuk dibaca
    haha, ak follow semua review stakat ni
    kebetulan, tiga2 aku kenal kat GPK

    apepun, shah memang aktif
    blogger yg mesra kat blog
    orang kuat kat blog gak dia nih, team blog pilihan malaysia tuh

    ReplyDelete
  6. Diriku: jom.. sertai kami di GPK.. nanti saye review diriku...

    ReplyDelete
  7. Shahazrin: aku pun berseloroh je... dalam hati 'glupp!'.. risau jugak kot ko hilang terus dari pandangan GPK... maklum la.. aku pun slalu je sibuk memanjang... nak nulis-nulis pun kadang2 miss..

    ReplyDelete
  8. ZACK ENTRY: jemput la masuk en zack... salam perkenalan tu...

    ReplyDelete
  9. penaberkala: insya allah.. esok turn en penaberkala...

    ReplyDelete