11.9.10

Beberapa Perkara yang Buat Aku Tertunggu-tunggu

Pejam celik-pejam celik tahun ni dah nak ke penghujung. Dah masuk bulan 9 dah. Maknenye ade 3 bulan je lagi untuk tahun ni berakhir. Huih pantas gile mase berlalu. 'Mase' ni tak boleh ditahan-tahan dah ni.

So ape plan? Impian tahun depan dah terbayang-bayang di kepala. Besar impian tu. Tapi kalau duduk takuk ni jugak, susah la.

Aku tak sabar nak balik Shah Alam ni. Bukan tak suke kat kampung ni. Tapi pasal tak sabar nak tengok sandiwara realiti hamba-hamba Allah kat sana. (Jangan cepat melatah, bukan semua, segelintir yang suka dan pandai berlakon. Pandai menyusun kata-kata. Janji manis dan macam-macam cara untuk menjaga kepentingan diri)Aku nak sudahkan beberape cerita yang asyik pending sampai ke sudah.

Aku tak sabar nak tunggu call dari satu syarikat ni. Resume aku dah panjangkan. Hantar by hand ke HR Manager. Beberapa hari lepas aku hantar resume tu, En HR Manager ni ade jugak call. Tapi untuk minta pertolongan carikan staff. Ingat nak bagi offer. Tapi terlupa pulak yang aku ade mention kat En. HR Manager tu, aku tak boleh start terus. Sebab kene la bagi notice dulu. Bak kate orang "masuk ikut pintu depan, tak kan nak keluar ikut tingkap pulak kan?".

Aku juga tak sabar untuk menanti kehadiran November. Mudah-mudahan rahsia yang selama ini Allah swt lindungkan, akan terjawab pada November ni.

Aku tak sabar nak tunggu tahun depan. Ade plak macam tu kan. Tahun depan makin tue. Hahaha. Insyaallah kalau betul segalanya mengikut perancangan, tahun depan insyaallah "STABIL". Doa-doakan.

Kata orang, tak perlu fikirkan perkara yang tak nampak atau belum berlaku kan? tapi setidak-tidaknya kau merancangkan sesuatu. Semoga allah, mak dan abah selalu restukan. Amin. Salam Syawal. Raya hari ke-2.

3 comments:

  1. semoga apa yang dihajatkan akan tercapai....

    ReplyDelete
  2. penantian suatu penyeksaan..sabar ye..

    ReplyDelete
  3. insayaallah.. harap sokongan kalian semua.. terima kasih ang hazman dan juga mahira oya..

    ReplyDelete