18.8.10

Cucur Kak Chombi

wahab: kak! bagi cucur badak singgit, goreng pisang RM2, cucur kodok singgit, errmmm cucur udang tu rm3 ye kak...

Kak combi: baiklah.. nah, semuanya RM7.wahab balik nanti pesan kat mak kamu ye, baju kurung dia dah nak siap, langsir je tinggal sikit lagi.

Wahab: KAK! ape ni kak!!! cucur udang takde udang puuunnn.. tepung ...je!!!!

kak chombi: eleh... berkire...

wahab: e' eh... sape yg berkire skang, saye ke kak chombi?

kak chombi: hish... kot ye pun jangan la sampai memekik-mekik (sambil berbisik-bisik dan mencubit lengan wahab)

wahab: adoi... sakit la kak... heyyy... ...kang saya cubit balik kang...


padil peniaga air tebu menjeling dari jauh... mencuri-curi dengar... sambil beberapa batang tebu dimasukkan ke mesin pengisar... mulut mula mencebik-cebik...


padil: ko tengok tu daud... kemain lagi... bulan-bulan pose ni...

daud: eleh... chombi... ko tak kenal ke?

padil: ye la.. kot ye pon suspek la sket...

daud: hmm... eleh jeles ke?

padil: mulut chantek sket ye.... (sambil mengangkat sebatang ruas tebu)...

daud: hehehehe


kembali ke gerai kak chombi...


wahab: hah.. tak de.. tak de... nak tukar ngn yg ade udang... tak pon kak chom kne bagi lebih2...

kak chombi: ala... wahabbbbbb.... (kak chombi mule merengek-rengek....) jangan la mcm ni...

wahab: hahhhh... tau takot... (padahal wahab dah cair) lain kali kene la berintegriti... kene jujur... meniaga ni kene ikhlas...

kak chombi: ye la sape la kak chom ni... semue salah... mane la kak chom ni pandai bab-bab meniaga ni... sape la yg sudi mengajar akak ni ke jalan yg sebenar... abang latib dah pegi... kalau ade abang talib.. die la yg selalu mengajar


wahab dah rase lain macam bile kak chombi start melalot... disebelah padil semakin jaki dengan gelagat mereka berdua...


wahab: eh.. kak.. sy gerak dulu la... ni kang bising lak mak...

kak chombi: ye la... esok datang lagi ye... (sambil menghulur seplastik lagi kuih... Karipap agaknye...)

wahab: eh.. eh.. tak yah la kak... kang rugi plak...

padil: hek elah... malu-malu kucing pulak.... orang dah bagik tu amik je la....

kak chombi: eleh... sibuk!!! bwekkk!!!

wahab: eeeee... semakin semacam lak kak chombi nih (dalam hati)... yela.. yela kak.. saye amik.. saye anggap sedekah ye... trime kasih kak..

padil: sedekah ke rasuah...?

daud: hmmm... ari ni karipap... esok apam... luse kueh pau lak... hehehehhehehhe...

kak chombi: eleh... jeles la tu... aku tak layan korang.... poodahhhh!!!


pelan-pelan wahab meninggir... perang dah nak start....


padil: cooooombiiiiii..... combii.... chek mau cucur udang brg singgit dua boleh tak cik combi manis?????

kak chombi: sini takde jual cucur udang la padil... kalau nak betul2 kita boleh jual, kalau main2... boleh pergi genting... main roller... coster.. huhh...

padil: amboiiiii garangnya kak chombi kita nih!!!

kak chombi: ape kak kak, ko tu dah tua bangka perasan muda lagi...hah, nak cucur udang baper????

Padil: ye la adik combi, bagi abg cucur udang singgit... amboi bukan main garang lagi ngan abg.. ngan si wahab tadi bukan main lagi.. lembut gigi dari gusi....

Kak chombi: ape gigi2 ape gusi2..ingat ni iklan colgate ke? ye la si budak padil tu baik budak nye... aku dah anggap dia mcm adik aku sendiri tau tak

padil: alaaaahh adik sendiri takde nye lentok2 tadi tau chombi.. dah dah meh cucur udang aku, kang nampak dek kak senah ko, mati aku kene jerit depan org ramai ni kang... ko tu status available....bahaya...

Kak chombi: hah tau pun ko... dah2 shuhh shuhh.. kang jd sumber fitnah plak aku nih, maklum la aku ni janda berhias, janda meletup, janda baik.... ehh janda baik tu nama tempat... hehehehe(gelak simpul2) tanda syok sendiri.....

padil: heeeeiiiiii chombi... ko ni agak2 la chombi, kot ye pun marah kat aku, takkan cucur udang ko ni takde udang, zalim mcm zionis ko nih....

kak chombi: ala padil sayangggg.... rilek laaaa.. baise la tu cucur udang takde udang... dah tu ko beli cucur badak ade badak ke dalam tu???? ko beli cucur kodok ade kodok duk bertenggek atas tepung tu? hisshhh ko ni padil.....padil....

padil: huhhhhhh... gulp...


telan air liur yg kering... terdiam seketika, tak dapat menjawab dengan spontan melambangkan ade benarnya kata2 kak chombi yg sebenarnya bukan janda berhias sahajaa... bukan janda meletup sahaja.. tetapi janda educated......


padil: huh! cucur udang tak de udang... baik tak yah meniaga... ingat lawa sangat muke die... nak banyak loyar kat aku... sekali aku pinang baru tau.... jadik bini nomber 2...

daud: ape dil? aku mcm kuang dengar la....

padil: hah.... eh.. tak... de ape... ni hah combi ni.. jual cucur udang tak de udang... ade lak die same kan ngn cucur badak... cucur kodok... cucur badak tak dak badak katenye... cucur kodok tak de kodok...

daud: tak.. tak... bukan yg tu... aku dengar lain tadi... (sindir daud)

padil: ape lak... ko jgn banyak crite... kang aku sumbat mulut ko ngn batang tebu ni kang...

daud: eleh... pandai tacing brader....

padil: mesti la... tacing tau.. sensitip ni... (sambil slamber menyuap cucur udang yg dibelinya tadi ke mulutnya...selambe je mengunyah-ngunyah)

daud: (terbeliak biji mata) heh... hang tak posa ke?

padil: (tersembut cucur dari mulut, sambil ludah-ludah) eh.. eh... lupa la... tu la yg ko dok sakat aku ape hal...

daud: kot ye pun... cover line la sket brader... makan sorang-sorang... (mate menjeling ke kiri kanan)... bak siket....

padil: hehehehe.. nah.. nah... cover line sket.... kang tau dek chombi tu naye kite...


sbijik cucur di hulur... daud amik cucur tu... dan buat gaya-gaya macam nak menguap.... ''huarrrgghhhh'' mulutnye dingangakan besar2... tangan yg dok pegang cucur tu segera menutup mulutnya... konon2 tutup mulut mase menguap... sambil2 tu cucur disuap ke dalam mulut...

daud: hehehehe...

padil: cover line sket... gile la ko ni... kantoi mampus kite...

1 comment:

  1. aku 4, 5 kali baca citer ni tak jemu2... sambil baca sambil byg muka ko juih2 ckp mcm jd padil.. hahahahahahahahahahahahahahahaha lawak.. script terbaik la... hahaha

    ReplyDelete